tirsdag 29. mars 2011

Action på Gamle-Stathelle og tur til Oslo!

Vips så våkna jeg 45min for sent i dag gitt... Skulle til Oslo for å hente visum på den kinesiske ambassade og ble ikke noe særlig mindre forsinka av at jeg glemte hentelappen hjemme. Det kom jeg på når jeg var kommet til Larvik, så da ble det en svipptur tilbake til Bokfinkveien før jeg kom meg avgårde, ca. 2 timer etter skjema!
Men jaggu skal jeg være glad for det!

Tenk på alt det spennende jeg har opplevd og alle de flotte menneskene jeg har truffet i dag! Akkurat DET og akkurat DE hadde jeg ikke truffet om jeg hadde kommet meg avgårde i tide OG husket hentelappen til visumet. Skjebnen sier jeg bare...

Før jeg setter i gang må jeg nok en gang få meddele at været har vært meget hyggelig også i dag.

Siden jeg var rimelig stressa fikk jeg ikke med meg så mye spennende innover til ambassaden, men når jeg endelig kom meg ditt hadde jeg måttet på do i 2 timer, så tok meg en tur inn på toalettet før jeg hentet visumene. Og der skal jeg virkelig si jeg fikk meg en vekker. Nå har folk hylt og lagt leven om denne fredsprisen og klaget på at de kinesiske myndighetene ikke tar menneskerettighetene på alvor. DET ER FEIL, bare se hva som lå på vasken inne på doen der og legg merke til hvor blide de fattige barna på forsiden er.

Har brukt 2 av 7 bilder nå, så dette står i fare for å bli et langt innlegg. Det kan vi ikke ha noe av. Kort fortalt:

1. På vei hjem så jeg at noen slemme mennesker hadde hogd ned skogen til en stakkars mann.


2. Når jeg spiste middag på kafeteriaen på Coop Obs på Foksrød fikk jeg kø-nummer "T 37" (skjønner ikke hvorfor det sto "T", for de ropte av en eller annen grunn bare opp nummeret når maten min var klar)

3. Jeg var innom FIX-Shop i Larvik (de selger fliser, baderomsmøbler, parkett ++) men selvfølgelig hadde de også tilbud på tørkeruller til kjøkkenet. Kun 99kr for 5 pakker, løp og kjøp!

4. På utsiden av FIX forsto jeg plutselig at vi skal være veldig glade for at mesteparten av snøen som kommer om vinteren er veldig dum, for det var det en snø-/isflekk som hadde vært lur og gjemt seg i skyggen! Tenkt om alle andre snøer hadde vært like smarte, da hadde vi hatt snø hele året!

Med andre ord, mye rart og interessent man lærer hvis man bare er litt oppmerksom i hverdagen! En tankevekker til alle dere som tror at livet kun består av jobb, familie, venner og sånne vanlige ting. Take a look around, and you will be amazed!

Til slutt et lite tips: Mange har fått oppfattningen av at gamle-Stathelle kun er en plass med slitne puber og nedlagte butikker. Igjen, dere tar feil. En liten vandring i disse flotte gatene kan gi dere en positiv overraskelse, som for eksempel at man forsker på nye metoder for å flytte mopeder på, når de er ødelagt og ikke kan kjøre selv.

Vi i losen er veldig glade for at Maren kom tilbake på Paradise hotel og Niklas er verdens kuleste fyr!!! Alle MÅ se på Paradise hotel!


Og aldri glem, det skjer i Bamble! (som regel)

PS: Det ble et langt innlegg alikevel, men det er på grunn av alle bildene og et bilde sier jo mer enn 2 millioner ord, som de sier.

Erik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar